Holmögadd

Vilken dag detta har varit! Jag, Mattias, brorsan, Sanne och pappa åkte ut med brorsans ribb båt till Holmögadd för att titta till en fiske stuga som vi för något år sedan fick reda på att vi rådde om. Detta är långt tillbaka i tiden morfar eller morfars morfar till farmor hade den.

När vi kört nästan hela vägen i ganska stora vågor utan problem så hände det som inte fick hända! Vi dök ner i en stor våg och hela båten fylldes med vatten, chockade började vi ösa ur båten med allt vad som fanns, stövlar, kylbag(maten fick ryka)......... trodde för en stund att vi nog skulle måsta hamna helt och hållet i vattnet, men tydligen är ribb båtar osänkbar(tack och lov för det)! Vi lyckades få ur vattnet ur båten och puttra sista biten in till hamnen på Holmögadd där vi mötes av Peter Vincent och hans pappa. Fick låna Lite torra kläder då vi var dyngblöta rakt igenom, ända in på underkläderna! Stugan städades på massor av bråte och en tur till Holmögadds fyr hanns med.    

Vi vart bjudna på Korv med bröd eftersom våran mat åkte överbord. Åkte sedan hem vid 17 tiden och vågorna var fortfarande stora trots att vinden lugnat ner sig...... Var väldigt rädd att samma sak skulle hända igen.... Kan säga att jag var rätt lycklig då vi klev i land på bryggan!!!! Jag säger då det, en gång och aldrig mer(känns det som nu)!!!!!!!


Vart av med min mössa och mina solbriller(med styrka i) flög av i vågen men återfanns i båten dock sneda(kanske går att fixa hos optikern). Min ryggsäck som jag packat ner min kamera, mobiltelefon, vanliga glasögon och annat bra och ha, höll på att fara i väg med vågen som sköljde över oss. Jag han fånga den och det är jag super lycklig över!!!! Hade stoppat ner mobilen och kameran i en vattentät påse ifall att de skulle stänka från vågorna, å de var tur för väskan låg och badade i båten efter vågen!


Kläderna på tork! Fiske stugan ligger 20m bakom denna bild.


Fiske stugan till höger(bilden tagen vid grillplatsen).

 
Utsikt från fiskestugan


Invändigt(fiskestugan), uppstädad! De var fullt med bråte och grejjer. Folk verkar ha bott där tidigare och slängt gejer och grisat ner(obehöriga)!!! fyyyyy!

 
Köks spisen, observera sockarna        Ett skelett av en räv som hittades under en
på tork!                                                       en av sängarna, ursch!


Holmögaddens fyr plats

  
Utsiktfrån fyren


Häftigt, inte så långt till finland!!! hihhiii


 
Hemma!!!! SKÖNT!!!!


Förutom det som hände så var det intressant att se holmögadd, kan tänka mig att åka dit någon fler gång. Någon som har en stridsbåt 90 att skjussa ditt mig i!


God natt och ha respekt för havet!!!! De har jag!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0