Marknad

Då har man besökt årets Obbola marknad, det blev handlat två fina "somriga" sjalar till ett mycket bra pris! Jag är nöjd, men egentligen är jag inte så förtjust i marknader. Obbola marknaden är lagom stor och nära, så det funkar. På större marknader är det oftast bara samma saker om och om igen!


Måste bara berätta vilket djurliv det är runt om kring vårt kvarter, det är nästan som om man skulle bo i skogen! Vi har under flera år haft harar som passerat och "vilat" på vår gård. Ofta brukar de sitta en hare under en buske på vår baksida och "vila", ser den oftast varje dag. Idag han jag ut med kameran och försökte verkligen smyga mig fram, men den var på sin vakt! Jag kom ca: 6m ifrån den innan den skuttade iväg. Men jag han fånga några bilder. Ungefär 5 min senare var haren tillbaka bredvid busken, det verkar vara harens "favorit plats" .

Min arbetskollega bor några hus ifrån oss och i veckan vid fyra tiden på morgonen, såg hon ett rådjur som stod på deras gård. Som  sedan sprang i väg över gårdarna och passerade vår baksida! Det är roligt och spännande med djuren bara dom inte äter upp mina växter!


Här myser haren, men jag kommer och stör!

Haren fick bråttom

Upptäckte att blommorna börjat slå ut på äppelträdet.


Några blommor från trädgården som jag tog idag.
vackra färger




Sjalarna jag köpte på marknaden 2 för 150:-

Nu ska jag vila en liten stund innan det är dags att göra iordning för middagen, får ju gäster!

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Fina bilder,haren ser ut mysa :)

2009-06-13 @ 18:16:24
URL: http://sjovillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0