Regn och rusk

Igår kväll när jag var ute och gick föll stora snöflingor och under skorna knarrade det av all nyfallen snö. Under dagens promenad slaskade och halkade jag mest runt i det grå-regniga vädet, vilken skillnad! Vinter kom tillbaka:) 


Det finns inga dåliga väder utan dåliga kläder
och det är så sant, höll mig helt torr trots det blöta vädret!


Jag och bror har lagat middag och bröd på eftermiddagen, färgglad kasslergryta och ett mycket gott morotsbröd.  


FÄRGGLAD KASSLERGRYTA!
4 pers
 
400 g kassler i strimlor
250 g strimlad vitkål
½ gul tärnad paprika
½ röd paprika
½ grön paprika
1 strimlad purjolök
2 vitlöksklyftor
1 msk kinesisk soja
2 msk tomatpuré
2 msk chilisås
2 dl vatten (Kanske behövs lite mer ,prova dig fram)
2 dl creme fraiche
1-2 tsk chilipulver
 
Gör så här:
 
Fräs kål ,purjolök och paprika under omrörning i lite matfett i ca 5 min.
Tillsätt pressad vitlök, soja, tomatpuré, chilisås, vatten, creme fraiche och chilipulver.
Rör om och låt puttra i ca 10 min.
Rör ner kasslern och låt puttra i ytterligare 5 min.
Smaka av med salt och peppar


Det ljuvligt goda morotsbrödet som kommer att få vara mitt frukostbröd ett tag framöver:)


Kram


Kommentarer
Postat av: Elsie

Hej!

Morotsbrödet skulle jag vilja ha receptet på

kasslergrytan har jag själv gjort.

MVH.Elsie

2009-11-16 @ 12:01:25
Postat av: Siri

Mmmm vad gott det ser ut!

2009-11-16 @ 13:52:18
URL: http://inredmera.blogg.se/
Postat av: Carina

Hittade ett till recept som vi tycker är gott...

Hoppas ni kommer att gilla det.



Helenas kycklinggryta med fetaost

För 4 personer.



Jättegott till exempelvis tagliatelle.



Ingredienser

ca 400 g kycklingfiléer

150 g fetaost

2 vitlöksklyftor

2 tomater

Smör (till stekning)

2 ½ dl mellangrädde

Ev. lite Maizenaredning

1 tsk salt

1 krm svartpeppar

1 tsk oregano



Gör så här

Skär kycklingfiléerna i bitar. Skala och hacka vitlöken. Hacka tomaterna i små bitar.



Bryn kycklingen. Lägg i vitlöken och låt den fräsa med. Salta och peppra. Häll på grädden och ev lite redning. Låt allt koka ihop några minuter.



Smula ner fetaosten och lägg i de hackade tomaterna. Krydda med oregano.

Servera med pasta, ex bandspagetti.



2009-11-16 @ 19:35:17
Postat av: Helena

Jo jag har trixat lite med designen... blev inte som jag tänkt mig men men.. lite juligare iaf. designadinblogg.se hjälpte mig med det mesta!!

2009-11-17 @ 14:47:09
URL: http://famabris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0