På jakt efter tyg

Det vart en sväng in till stan efter att jag varit och handlat. Jag och sambon åkte först på öb för att kolla efter dyner till soffan som ska målas, men inte heller där fanns det någon dyna med dom måtten vi behövde! Så vi beslutade oss att åka till Ersboda(mariedal) på ohlsson tyger för att köpa tyg och klä om dom dyner som pryder soffan för tillfället(ej marina). Där hittade vi ganska fort ett mörk blått tyg till mycket bra pris och till kuddarna ett matchande tyg. Nu är det bara att hoppas att min kära mor har lite tid för symaskinsjobb, eller iaf hjälp och stöd med hur överdragen till dynorna ska bli snygga! Kuddfodralen ska jag nog fixa helt på egen hand, lite talang har jag....eller?!!!

När vi ändå var på ersboda vart det en sväng in på buketten där jag köpte små söta pelargoner, vad dom mer heter la jag inte på minnet. Blom namn har svårt att fastna för mig! Men men det kanske kommer med åren.
Gick även  in på boom där vi köpte fiskenät som vi på något sätt ska sätta upp på en bit av väggen.


Och innan avfärd hemåt vart det ett snabbt stopp på "strömmis" för att tvär kika på hemtex efter något fin detalj till altanen, en fågel och sjömärke vart det och även två vita mattor till sovrummet.

 

Väl  hemma blev det snabb och enkel mat, stekt hamburgare.  Har även hunnit med en vurpa i trappen så blå om baken och armen lär man nog bli. Men men det är smällar man får ta!

Bilder på lite av dagens shopping


Tygerna till dynorna och kuddarna



"pelargonerna" söta



     Fågeln och sjömärket


Nu blir det en brasa och kanske lite tv, och inte en allt för sen kväll!


Kommentarer
Postat av: susanne

Fina saker ,gillar pelargonierna söta !

2009-06-10 @ 19:41:20
URL: http://sjovillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0