Målat och åkt runt

Sitter och bloggar och ser på allsång på skansen, snart ska vi äta rabarberpaj och dricka kaffe.
Idag har jag målat klart altandörren, brorsan har klippt gräsmattan och sambon har tvättat bilen. Bilen blev tvättad med vatten och såpa, skulle aldrig falla honom in annars, men man tager vad man haver(ren vart den iallafall).
Vi har även åkt runt med bilen, ut till bergudden, byviken och gebäck. Sambon och brorsan fiskade en stund utan att få något mer på draget än sjögräs. I dag har det varit soligt/molnigt och lite blåsigt.

Bilder från Holmön

Byviken

Packmopped, härligt

Stugan

På väg till Gebäck

Gebäck

Sambon fiskar

Den ny målade altandörren, fint vart det!

Nu ska vi fika, farmor och farfar är också här.

Holmön

Åkte ut md 11 färjan, blåste lite grann men färjan gick fint i vågorna.

Idag har vi hunnit med rätt mycket, promenerat på trappudden och solat, rensat i skåpar.... sådant som gått ut(vilket var en del). Skrapat altan altandörren som i morgon ska slipas och målas.
Besökt marken vi äger ute på skatan, och kollat in den fina "havs tomten", vore inte dumt att ha en liten stuga där.
Men det känns som det räcker och lite till med allt annat!

Vi har också varit på panget, dom nya ägarna har mycket pågång och det blir fint! Förutom att dom renoverar har dom köpt in nya fina cyklar som går att hyra, och till det kan man köpa en picknick korg att ha med på cykelturen.
På vägen hem såg vi en räv hona och hennes fyra ungar, stannade av och tittade på dom en längre stund, dom var inte särskilt rädda av sig.

Det har varit en vindstilla kväll, skönt!

På färjan

Lunch på altanen

Promenad på trappudden

Solar på den härliga klippan, dessutom var det lä

Havsläget på "skatan"

Hade tyvärr inte kameran med så det vart mobil bilder. Kvaliten är så där och bilden på rävungarna vart inte särskilt bra. Häftigt at få se rävarna på så nära håll, ungarna lekte och busade.

ogräs och bad

Ännu en solig och varm dag, känns som man har glömt bort att det kan regna eller vara molnigt. Men jag klagar inte, älskar sol och värme! Är det inte typiskt att vi klagar att det är för kallt ute och när det väl blir varmt, då är det för varmt. Aldrig nöjda, men som sagt jag njuter!

I dag har jag rensat ogräs och vattnat blommor. På eftermiddagen for jag en sväng ut till åsen, jag mor och Tias gick till grannens underbara badstrand. Jag svalkade fötterna medan mor och Tias tog ett dopp. Måste erkänna att jag vart väldigt sugen trots att jag sällan badar, men är det tillräckligt varmt och en fin botten så kan även jag ta ett dopp.

Badstranden

Ska jag våga ut....... vill ju till matte....

Tias simmar till matte

Jag svalkade fötterna

I morgon första semesterdagen, härligt!

shopping och tjejkväll

Har just kommit hem från en lång dag inne i stan. Började med shopping med (P), hade sedan tänkt styra hemåt men planerna ändrades och det vart middag på E:s balkong med (E )(S) och (P), mycket trevligt.
Under våran shopping tur gjorde jag tre inköp, skor, capribyxa och armband! Det är roligt shoppa, någon som håller med?!!!

Dagens lunch, grovbaguette med parmaskinka brie, soltorkadetomater,sallad och tomat! den var väldigt god.

Mina nya skor.

kycklingsallad och bröd.

Tyvärr fick jag slut på batteri i kameran så fler bilder vart det inte denna kväll.

Nu väntar sängen och i morgon blir det att "Grejja" på hemma, har ju som sagt en vacker trädgård att ta hand om. Någon som har lust att rensa ogräs?!

En sväng till ljummviken

Solen fortsätter att värma! Igår gick jag och (U) med (E) och lille (M) till ljummviken en sväng för att svalka oss med en glass. Doppade även fötterna för att känna om det skulle kunna vara möjligt med ett dopp. Kanske hade jag kunnat bada, men jag ska ta det lugnt med badandet till min hosta ger med sig.

Ljummviken

En piggelin.

Fötterna fick sig ett dopp.

Vad händer idag?
Hade tänkt mig in till stan, men där ä det nog väldigt varmt....... hmmmmm

Blir frukost nu iallfall!

Semester

Fem veckor semester!!!! Svårt att greppa för tillfället men oj så underbart! Dessutom är det rena rama hög sommarvärmen ute.

Igår kväll var jag och mor på en liten promenad med Tias, vindstilla och varmt!

Tias var ner i havet och svalkade sig.

Haren var på besök efter några dagars frånvaro. Han verkar tycka om mitt ny sådda gräs som mest består av ogräs.

Försökte få en närmare bild på haren men när jag kom för nära så fick han/hon bråttom! lite häftig bild iallfall.

Nu ska jag äta lunch, hänga tvätt och sedan åka och hälsa på (U),(E) och nyfödde (M).

Sommar!

Ännu en natt med denna hosta och slem!  Jag hoppas att den kan ge med sig nu, är inte så sugen på att vara sjuk när semestern börjar. Nog om det.

Vilket kanon väder det var igår. Våra vänner (P) och (I) var här igår och vi satt och åt ute (skönt). Det var verkligen en trevlig kväll och vi spelade kubb och gissa vem som vann, jo tjejerna så klart(överlägset). Vart senare en match i buzz pop quiz, där vann (P).

Mmmmm vilken god glass! mormors godaste äppel paj med kolasås.....

Det verkar bli en varm och solig dag!

Njut!

Ny klippt

Idag har jag varit hos frisören, håret vart några cm kortare men jag är nöjd.  Har också hunnit vara på strömmis en sväng med (H). Jag köpte två linnen och en ny karaff eftersom den förra gick sönder.

Ikväll har jag försökt sy två kuddfodral, vilket gick sådär. Nu är dom klara och resultatet vart okej(övning ger färdighet).

Kl 21.00 I kväll började en amerikansk reality serie ffrån 2008 som heter, real housewives of New York. Vilket liv dessa människor lever, snacka om en annan divison! Roligt och intressant att se, det blir att boka in nästa tisdag 21.00!

I morgon jobbar jag till 17.00 och sedan kommer (P) och (I) på besök och ska äta middag med oss, mycket trevligt!   Det är inte så ofta vi ses, eftersom dom numera är bosatta i Uppsala.

syr för fullt!                         kuddarna klar.                 nytt överdrat till dynorna!
                                                                                         (tack mamma)

SOV GOTT!

Skulle det inte komma sommar värme idag?!

Idag har det varit riktigt kallt ute, var tvungen att ta på mig långbyxor! Ett tag trodde jag nästan att sommaren var här, men icket........brrrrrr . På förmiddagen hade jag till och med på mig fingervantar när vi var ute!

I dag till middag gjorde jag och (H) en god avokadosallad och till åt vi kycklingfilé med fetaost och rödlökssås. Trevligt med middags sällskap! Sedan for vi och hälsade på (N) och (D) och där fick vi oss en god morotskaka och tranbärsdryck(kaffet var slut) men det gick lika bra det!

I morgon bär det av till frissan, har ännu inte bestämt hur jag ska klippa mig! Det är tur att jag har en bra frisörska med mycket idéer!

Dagens middag

Det stora äppelträdet som för tillfället håller på att tappa alla sina fina blomblad.

Fina lila blommor, vad dom nu heter. Får nog ta hem mamma på en blomkurs.

Huvudet värker, alvedon och lite vila kanske hjälper!

Ha en trevlig kväll!

Bra fångst denna fina kväll

I kväll har jag, sambon, bror och morbror varit ute med båten och fiskat.
En fin kväll, nästan vindstila och dessutom fick grabbarna upp totalt fem gäddor, inte illa. Själv njöt jag av vädret och fotograferad fångsten.

Största gäddan vägde 3,8 kg

Förväntansfulla fiskare

yeah!

brorsans favorit drag, många gäddor har satt sina tänder i den!

En vecka kvar till semester, gissa om jag längtar!

Äntligen!

Idag har jag oljat in utemöblerna som ska stå på gräsmattan.

Och nu står dom på plats!

Tanken var att vi skulle lägga sten eller göra ett altandäck där utemöblerna står, men eftersom min sambo jobbar hela sommaren har vi lagt det på is(kanske nästa sommar).

Film kväll

I kväll har vi sett den nya wallander filmen, skulden. Den var bra, jag gillar svenska polisfilmer.
Ska snart gå och sova, känns som man behöver det efter gårdagen!

Sov gott

midsommardagen

Vilken lyckad midsommarafton!  Toppen väder, trevligt sällskap och god mat!

Dock inte så pigg idag, men det är ju bara midsommarafton en gång om året.

Bjuder på bilder från midsommarafton.

Lunch dukningen.

Midsommar "skumpa"

God marängtårta

Dans runt midsommarstången.

Gjorde två små bordsdekorationer av lite blommor från trädgården.

Middagen, mums!

Efterätten kanske inte ser så god ut, men det var den!

Tack alla för en trevlig midsommarafton!
Vad händer idag?!

Midsommarafton

Vilken härlig morgon! Sov till halv tio sedan gjorde min sambo go frukost. Tog sedan en lång dusch för att sedan göra mig i ordning för dagen/kvällen. Har målat naglarna och lyssnat på Sveriges radio västerbotten, passar en dag som denna och höra glada människor ringa in och hälsa och önska en låt.

det blev rött nagellack, både på händer och fötter.

Redo för midsommar

Snart ska vi cykla i väg till midsommarlunchen på åsen.

Ha en trevlig midsommarafton!

Promenad och fiske

Ingen blåst ikväll heller, tänk om det kunde få vara så här i morgon också!

I morgon blir det midsommarlunch på åsen med familjen och min morbrors familj, mysigt.                                                    Vi har inga större planer för kvällen men middagen och efterrätten är fixad och vår kära vän(H) kommer och äter med oss. Sedan för vi se vad som händer.

Här är några bilder från ikväll.

Jag och Tias på promenad.

vackert

"lill chefen" som jag kallar honom.

Dagens middag,pizza och pasta med kyckling och grönsaker.

Brorsan och morfar fiskar med kastspö.

En liten fångst på tredje kastet, 15cm lång gädda.

Mormor och morfar rodde ut med båten för att fiska. fångsten vart en gädda som släppte precis vid båten.

I morgon är det sovmorgon som gäller så man orkar med en lång midsommarkväll!

Långledig

Solen skiner, härligt!

Idag har vi haft midsommarfirande på jobbet, ätit lunch ute och dansat runt midsommarstången!

Se hela bilden

Idag slutade jag tidigt och när jag kom hem, kom jag äntligen ihåg att ringa till frisören för att boka klipptid. Gissa om jag vart förvånad när jag fick tid redan på tisdag (återbudstid).  Inte illa, nu blir det att klippa bort några centimeter. Håret känns för långt och tråkigt, antingen har jag det utsläppt men då blir det håret rakt och tjorvigt eller så sätter jag upp det........nu är det dags för förändring!

Snar kommer min vän (S) på besök, roligt att hinna träffa henne en gång till innan hon beger sig ner till dalarna igen!   Blir nog att sitta i solen och ta sig en kopp kaffe och kanske en glass!?
Sedan bör det nog inhandlas mat till midsommar också, tur att konsum finns nära tillhands!

Fick den här blomman idag av ett barn som också ska sluta(börja skolan).
Den ska stå på köksbordet.

En bild från trädgården.

Njut av solen
!

träning och underbart väder

Håll i hatten nu men jag har varit på ett träningspass på storsjöhallen, när hände det senast? Det var iallafall många år sedan, jag har varit super anti mot just pass..... men min kära vän fick med mig. En ganska rolig träningsform som heter funktionell träning Puls som handlar om att samtidigt träna balans, stabilitet, styrka, rörlighet och kondition för att bättre klara vardagens belastning. Något som min kropp säkert mår toppen av. Onsdagar 19.00  får jag boka upp ett tag framöver......kanske?! Måste ju erkänna att man känner sig inte så professionell utan som en riktig amatör som flaxar runt, men å andra sidan så var det första gången också! Efter avslutat pass gick vi ut på en 40 minuters promenad, underbart väder och vindstilla(jag njuter). Stannade av hos (P) och (A) och tittade på deras nya hus, där jobbas det för fullt, och fint blir det!

Imorgon slutar jag tidigt och det är långhelg,sedan bara en vecka kvar till semestern. Snart midsommar också, shit vad tiden går fort.

Titta vilka fina ljuslyktor jag fick av ett barn som ska sluta på min avdelning, jag vart så glad!

Snart dags att gå och sova ska upp före kl 6.

Härligt med sol

Vad glad jag blir att solen vill titta fram, har nästan glömt bort hur mycket glädje och energi den ger!

Min mor kom förbi efter jobbet, eftersom min sambo varit hundvakt på eftermiddagen åt underbara Tias! Efter middagen så kom mamma igång med att måtta och nåla dynöverdragen och nu är dom ute på åsen för att sys upp! Vilken tur att jag har en mamma som är duktig på det mesta.

Goaste Tias

Smaskens......undra vad tias fått för gott.....

Sambon håller på att slipa soffan och ska grunda den ikväll. Snart är det klart ute på altanen.

Jag har även planterat dom små pelargonerna som jag köpte för minst en vecka sedan..... köpte dom utan att riktigt veta var jag hade tänkt sätta dom. Nu blommar dem så fint i blomlådan på cykelboden, där hade jag tidigare(stjärnöga).
Men där trivdes dom inte så bra och fick därför en ny plats i rabatten nedanför altanen. Hoppas att de trivs bättre där!

"små pelargonerna"

snart blommar alla blommor i äppelträdet.

Dags att koppla av en stund i soffan

söt som socker

Eftersom regnet öst ner och jag är gjord av socker så vart det ingen promenad. Känns inte bra måste jag säga!

Jag har däremot varit jätte duktig och gott igenom mina  kläder, rensat och vikt och gjort mer plats i en garderob för att kunna ha kläder hängande(mindre skrynkliga).
Sen kom (H) förbi eftersom vi skulle ut och gå, vi for istället iväg med de kläder jag rensat och kläder hon rensat till en klädinsamlingslåda(en god gärning).  Åkte sedan på konsum och handlade till middagen. Vart en helt okej laxrätt trots att jag köpt någon konstig laxfile som luktade konstigt.

laxrätten,klicka på bilden för större bild.

Har hunnit titta igenom denna tidning jag köpte idag på konsum.....vilka goda recept!

Köpte ny basilka och timjan till min "trälåda", fräscht med färska kryddor,

Blev sen en match i buzz pop quiz som jag så klart förlorade i, men man blir inte dummare för det!

Nu väntar tv:n och lite tända ljus i detta skitväder!

Jag ser det regnar, jag ser det regnar det var väl tråkigt......

Ha en mysig kväll!

Motionera mera!!!!!!

Har just kommit hem från jobbet, det är alltid så skönt att sluta tidigt!

Det är inte bra väder idag heller men jag tror ändå att jag ska bege mig ut på en promenad..... har verkligen dåligt samvete eftersom det var väldigt länge sedan jag motionerade! Jag som brukar vara rätt duktigt på att ta mig ut på promenader....... måste komma igång med det igen!

Skulle behöva ha en trogen promenad kompis, som man kan "surra" bort tiden med! Så säg bara till så hänger jag på!

Igår såg vi filmen, vi hade iallafall tur med vädret, igen! Hade hört att den inte var så bra, men jag skrattade rätt mycket faktiskt! Ibland tror jag att man har för höga förväntningar inför en del filmer och därför blir man besviken.
Vart förstås också lite "söndagsgodis"........ojdå, ajjabajjaa!!!

I dag ska jag laga en god laxrätt till middag, är redan less på grillat och kött.......inte bra!!!!!
Fick precis ett sms...... (H) följer med mig på promenad, det var bra!

Have a nice day!

Regnet öser ner!

Idag fick jag min efterlängtade sovmorgon, vaknade vid halv elva.  Nu sitter jag och funderar vad jag ska hitta på idag......det var det där med vädret och städandet....hmmmmm tänkte göra en kompromiss med mig själv. Om jag tar och dammtorkar så kan jag sen fara ut en sväng och hälsa på någon(då har jag städat lite iaf). Vet inte vad det är, men städningen har verkligen börjat kännas drygt såhär i sommartid! Tur att jag och min sambo delat upp hemma sysslorna så jag inte behöver göra sådan städning jag inte gillar och han slipper bry sig om planering av mat och inhandling, eftersom jag ordnar det(han tycker inte om att handla) . Det är perfekt*

Igår hade vi besök av två vänner, N hade gjort engod förrätt och sedan grillade vi och satt ute på våran inglasade altan. Det var verkligen mysigt med infra och massor av värmeljus.  Det var bara synd att min sambo skulle upp strax efter 5 och jobba!
Min efterätt fick genomgå lite bortagning av rom, eftersom jag är super allergisk mot det!

Mycket god efterätt(räktorn).

Bäst att sätta igång med dammtorkandet så jag slipper stanna inne hela dagen!!!!!

Marknad

Då har man besökt årets Obbola marknad, det blev handlat två fina "somriga" sjalar till ett mycket bra pris! Jag är nöjd, men egentligen är jag inte så förtjust i marknader. Obbola marknaden är lagom stor och nära, så det funkar. På större marknader är det oftast bara samma saker om och om igen!

Måste bara berätta vilket djurliv det är runt om kring vårt kvarter, det är nästan som om man skulle bo i skogen! Vi har under flera år haft harar som passerat och "vilat" på vår gård. Ofta brukar de sitta en hare under en buske på vår baksida och "vila", ser den oftast varje dag. Idag han jag ut med kameran och försökte verkligen smyga mig fram, men den var på sin vakt! Jag kom ca: 6m ifrån den innan den skuttade iväg. Men jag han fånga några bilder. Ungefär 5 min senare var haren tillbaka bredvid busken, det verkar vara harens "favorit plats" .

Min arbetskollega bor några hus ifrån oss och i veckan vid fyra tiden på morgonen, såg hon ett rådjur som stod på deras gård. Som  sedan sprang i väg över gårdarna och passerade vår baksida! Det är roligt och spännande med djuren bara dom inte äter upp mina växter!

Här myser haren, men jag kommer och stör!

Haren fick bråttom

Upptäckte att blommorna börjat slå ut på äppelträdet.

Några blommor från trädgården som jag tog idag.
vackra färger

Sjalarna jag köpte på marknaden 2 för 150:-

Nu ska jag vila en liten stund innan det är dags att göra iordning för middagen, får ju gäster!

Lördag

Idag skulle jag ta sovmorgon! Men som vanligt när jag varit uppe sent, så har jag svårt att sova längre på morgonen...... det är konstigt det där!

Men vilken trevlig kväll vi hade igår tjejer! Så mysigt, och att vi dessutom kunde sitta ute och äta det hade jag inte trott. Kändes riktigt somrigt.

Vi hade gjort en mycket god sallad och till det åt vi grillad kyckling, kräftstjärtar, bröd och två olika kalla såser.
Till efterätt åt vi chokladfondue som jag länge velat göra(aldrig ätit förut). Mycket gott, blir att göra fler gånger kan jag lova!

I dag har jag tänkt mig till marknaden i Obbola med mina kära vänner. Vädret är inte det bästa idag, grått och blåsigt! Så de blir nog en kort visit på marknaden. Vi kanske också tittar förbi på handelsträdgården, nog för att jag varit där 2ggr i år redan(hihihii).

Min sambo jobbar hela helgen 6.00-18.00(lör & sön) när han kommer hem tror jag att vi ska grilla
och sedan ska jag och en tjejkompis träffas.

Några bilder från gårdagen

vi skålade

"gänget"

Middagen

Våran charmör "Hippi"

Chokladfondue

God morgon

Idag kändes det jobbigt att kliva upp, men det är ju i alla fall fredag. I morgon blir det sovmorgon!

Ute är det grått.... jag tyckte att jag såg på den norska väder sidan att det skulle bli ganska bra väder idag, verkar inte så nu, men fort kan det spricka upp!

I dag har vi utvärderingsdag på jobbet, börjar 8.00. Efter arbetsdagens slut bär det av till Frejav. för att träffa mina vänner och laga en god middag.

Här är en bild på två av dom fina och goda tårtorna min morbrors fru hade gjort till "examens fikat". På bilden saknas det en väldigt god kladdkaka med polly i som var min favorit, jag älskar choklad!

Nu måste jag skynda mig lite, ska fika och göra mig "fredagsfin". Jag har alltid kjol på fredagar!

Kram och ha en bra dag

Full fart mot helgen!

Snart är det helg, underbart!
Får bara hålla tummarna att solen vill titta fram, vore trist om det regnar hela helgen.
Men å andra sidan kanske man hinner få något gjort inne.....städa,tvätta och "grejja"! Men jag hoppas på en solig helg, städa är inget roligt "helg göra".

I morgon ska jag träffa mina underbara "gammla" vänner och äta god middag mysa och prata massor!! Det är inte så ofta vi träffas, i allfall inte alla fyra.

Upptäckte igår att äppelträdet fått rosa knoppar, snart kommer den blomma så vackert.

Lägger ut en bild så fort det blommar, ska ni få se så vackert det är!

Jag tycker att det är så vackert och fräscht med snittblommor. Krysantemum är min nya favorit eftersom den står så länge(4 veckor). Har varierat färgen mellan köpen, nu senast vart det "lime" gröna!
Kolla så fint!

Blommorna står på vardagsrumsbordet

Snart  ska vi i väg till mina kusiner för att fika "examens fika" en tradition sedan jag och min bror var liten. Fira att det är sommarlov med fika och tårta, mums! Tråkigt skolavslutnings väder för alla glada och förväntasfulla barn.

Nio arbetsdagar kvar till semestern, jippi!!!!!!!

Ha en trevlig kväll

På jakt efter tyg

Det vart en sväng in till stan efter att jag varit och handlat. Jag och sambon åkte först på öb för att kolla efter dyner till soffan som ska målas, men inte heller där fanns det någon dyna med dom måtten vi behövde! Så vi beslutade oss att åka till Ersboda(mariedal) på ohlsson tyger för att köpa tyg och klä om dom dyner som pryder soffan för tillfället(ej marina). Där hittade vi ganska fort ett mörk blått tyg till mycket bra pris och till kuddarna ett matchande tyg. Nu är det bara att hoppas att min kära mor har lite tid för symaskinsjobb, eller iaf hjälp och stöd med hur överdragen till dynorna ska bli snygga! Kuddfodralen ska jag nog fixa helt på egen hand, lite talang har jag....eller?!!!

När vi ändå var på ersboda vart det en sväng in på buketten där jag köpte små söta pelargoner, vad dom mer heter la jag inte på minnet. Blom namn har svårt att fastna för mig! Men men det kanske kommer med åren.
Gick även  in på boom där vi köpte fiskenät som vi på något sätt ska sätta upp på en bit av väggen.

Och innan avfärd hemåt vart det ett snabbt stopp på "strömmis" för att tvär kika på hemtex efter något fin detalj till altanen, en fågel och sjömärke vart det och även två vita mattor till sovrummet.

Väl  hemma blev det snabb och enkel mat, stekt hamburgare.  Har även hunnit med en vurpa i trappen så blå om baken och armen lär man nog bli. Men men det är smällar man får ta!

Bilder på lite av dagens shopping

Tygerna till dynorna och kuddarna

"pelargonerna" söta

Fågeln och sjömärket

Nu blir det en brasa och kanske lite tv, och inte en allt för sen kväll!

Slutat tidigt!

Idag har jag slutat tidigt. Det är så skönt att ha nästan hela dagen kvar! Oftast hinner jag få en massa gjort dom dagarna. I dag ska jag tvätta, handla, "grejja" lite på gården och ev. åka in till stan en sväng, får se hur det blir med det.

Jag vet inte om jag håller på att bli förkyld eller om det är någon allergi jag känner av, men jag har nyst som en tok idag och snuvan rinner emellan åt!!.......hoppas att det är det senare nämnda för förkylning vill jag inte ha!

Bilder från altanen som är under "upp fräschning" mot det marina hållet....

Hänglobelia och en lanterna jag köpt på boom

Sambon har målat bordet vitt(urspungligen vanligt träbord). Vart mycket bra, och till har vi köpt nya vita stolar.
Nu ska bara soffan målas om, som för tillfället är grå. underläggen är köpt på village i s-vall.

Smultronplanta, hoppas på god skörd!           fotogenlampa ovanför bordet

Mera bilder från altanen kommer så fort den uppdateras!

Nä nu väntar tvätten på mig......undra om det har tänkt och bli något regn annars kanske jag ska "premiär" hänga ut tvätten för i år! Det luktar ju så fräscht av tvätten då den hängt ute.

Det ser grått ut ute.....hmmmm

Kunde inte låta bli!

Har varit sugen ett längre tag att starta en blogg och nu kunde jag inte motstå längre, så nu är jag också fast!
Här kommer jag dela med mig av "projekt, trädgård och annat smått och gott!

Börjar med att bjuda på en bild från " gallan" där vi vistades från fre-lör, för att sedan åka till övik lör-sön och hjälpa sambons sytser och man med flytt in i nya lgh! Roligt att vi får er närmare och kan träffas oftare.

bild ifrån stugan i gallsäter
korvgrillning

morbror och lille A myser vid elden, men A vill gärna sköta korvgrillningen själv! men gott vart det.

I morgon ska jag lägga in lite bilder från våran ute altan som vi håller på att "piffa upp" med lite marint.
Ha en tevlig kväll!

Välkommen till min nya blogg!