Fredag

Sista semesterdagen........ känns lite overkligt efter dessa veckor. Det är ju trots allt lör och sön kvar innan första dagen på jobbet, på måndag måste jag ställa väckarklockan på 6.30! Ojojjj har inte varit uppe så tidigt under hela semestern, men det brukar gå bra att kliva upp....iallafall första dagen.

Måste berätta hur duktig jag var på förmiddagen, först klippte jag gräset och sedan putsade jag dom väldigt smutsiga vardagsrums fönsterna. Nu är dom skinande rena och jag vågar titta ut utan att få ångest. Efter det vart det en promenad i den kvava och vindstilla luften.

På eftermiddagen for vi en sväng in till stan, men inga större inköp förutom en blomma(duktig jag var som inte slösade en massa pengar).

Ska snart i väg till åsen och hälsa på mor och far som kommit hem från dalarna. Ska då hämta mina stövlar som mamma köpt åt mig, jätte fina(lägger ut en bild på dom senare).

Mattias jobbar natt i helgen....inte roligt för han , men man ska inte klaga för jobb växer inte på träd numera(kristider)!

Ha en bra fredags kväll!!

Båt utflykt

Morgonen var molnig, men picknick korgen stod redo och så fort solen sken upp for jag och Hanna handlade sallad från Hp:s för att sedan brumma ut mot revet. Innan vi han lämna parkeringen ringde Hannas mor och det vart bestämt en båt utflykt.

Vi tog i land på Bredskär och ingen annan hade hunnit dit, men det dröjde inte länge förens vi inte var ensamma längre. Men vi hade de bra ändå, till en början var vindarna lite svala men senare vart det betydligt skönare!  Det vart inget bad idag heller eftersom vi inte tyckte att det var tillräckligt varmt för det. Jag är ändå stolt att jag badat tre gånger i år, inte illa!

Det var en mycket sen middag(20.00) eftersom vi kom hem vid 17 tiden och Mattias grejade på med sten/plattläggningen. Bättre sent än aldrig=) Mattias är i stort sätt färdig med stenläggningen, det behöver bara kapas till några stenar och sedan är det färdigt! Bilder kommer så fort det är klart.

Jag har kommit på hur servitriseran håller när dom serverar, riktigt nöjd!

I morgon är det sista semesterdagen, känns sådär men det är väl dags efter fem veckor semester att återgå till vardagen.

Ha en bra kväll!

Sol, stenläggning och minigolf!

Har nyss kommit hem från en runda på nydalas äventyrsbanan, en rolig och annorlunda minigolfbana. Banorna var ganska svåra, jag vann inte kan jag säga men kom inte sist heller..... men det är inte att vinna som är det viktigaste utan att ha roligt! Vi avslutade med kulglass i kiosken.

Vid två tiden idag åkte jag Hanna och Nathalie till Revet, favvostället för tillfället. Vi solade och mådde gott men inget dopp i det iskalla havet. I morgon blir det mest troligt också stranden, kanske ett bad då istället!?

Härliga revet

Mattias och Dag på väg till Äventyrsbanan

Koncentration

Mattias jobbar för fullt med stenläggning bakom garaget!

Nu ska jag krypa ner i sängen med en bok jag lånat av Hanna. Hon vet att jag gillar verklighetsbaserade böcker och tipsade om svinalängorna. Har hunnit läsa en bit och den verkar bra.

Ser framemot en solig och skön dag i morgon=)

Sov gott!

Inte ett moln så långt ögat kan nå

Yeeees! äntligen sol och värme ute...... Jag har verkligen längtat efter det här. Har packat picknick korgen och är så gott som start klar för en dag på stranden.

Idag åt jag frukost ute i solen.

Fick just ett sms från min tänkta strankompis idag och det verkar som jag får sola själv eller ragga en ny!

Morgon tv

Vaknade efter nio och bestämmde mig då för att ligga kvar i sängen och titta på tv, de var länge sedan. Gick igenom kanalerna, på många var det reklam och tvshop. Fastnade på tv4 morgontv en stund, tills det vart dags för opera....bytte då ganska fort!!!! Hamnade istället på trean och reachelray, gillar hennes program men till min föråning var avsnittet från i julas(mitt i sommaren), känndes skumt måste jag säga! Slog av tv:n när det vart dags för "jul grytor".

Laddar nu för en promiss!

Spöregn, shopping och spelkväll

Jag är besviken på vädret och säkert inte den ända att vara det.......  idag hade jag sett att det skulle bli soligt och fint väder ,men icket!

Klev upp efter nio i morse och det var mulet. Hade bestämt mig för att jag skulle ut och motionera, men såg att det började regna....... avvaktade en stund och när jag precis tagit på mig träningskläderna och bestämt mig för att fara ut och springa öppnade sig himlen..... efter ett par minuter lugnade regnet ner sig och jag gav mig ut på en motiverad springtur, mycket härligt!

Besökte sedan Hanna för att  bege oss in till ersboda. Jag var på jakt efter regnstövlar men hittade tyvärr inga, vill inte ha traditionella gröna utan ett par snygga och häftiga. Hittade istället lite annat, tröjor, scarfar, sockor, blommor och en väska! Beställde även en nackkudde till soffan på mio som jag länge tänkt göra, men tyvärr kommer den inte förns i september.

Dagens shopping inköp

Mysigt med belysningen vid dammen nu när det är mörkt ute på kvällarna

Ikväll har vi spelat spel, me like!

Nu är det nog dags att sova.... GO NATT!!!!!

Kvällspromenad

Efter en lat dag och god mat, kändes det härligt med en kvällspromenad! Jag och Mattias var ute i över en timme, men lång vart inte promenaden eftersom vi träffade bekanta och vänner efter vägen. Det var mycket härligt ute och vindstilla.

Kan det möjligtvis bli sol i morgon?! Det vore härligt, saknar sol och bad! Blir det regn så drar jag in till stan en sväng.....

Brorsan och hans tjej åt middag med oss idag, tacos.

Nu ska jag kolla om det är nån bra film som börjar snart, än är jag inte redo att sova!

Holmön

Hemma igen....  Vart en kort men trevligt och mysigt besök på Holmön. Besökte panget igår, det var ganska många som hade hittat dit trots regnet. Ett irländskt band som hette Arish spelade och det var faktiskt trevligt! Idag har vi myst i stugan och varit ute på en biltur på ön! Åkte 18.30 färjan hem.

Det märktes att det var mycket folk på ön, vattnet tog nästan slut(dåligt tryck) och innan vi åkte hem fanns inget vatten i kranen. På affären ringlade sig kön nästan runt hela affären.

Byviken

Brorsans kompisar byggde en "öl låda" , det vart fränt!

slupen

färjan som kom ut då vi skulle åka hem, många ombord!

Färjan på väg hem.

Lilla Tias, hur ska jag klara mig utan denna söta glädjespridare , familjen och Tias beger sig till Dalarna i en vecka.

Nu ska jag fräscha till mig och sedan cykla till Nathalie och Dag!

Ha en trevlig kväll:)

Visfestivalen

Torsdag kväll, sitter här framför datorn och snart är det fredag den 24 juli. Det är väldigt mörkt ute och nu märks det att vi börjar närma oss slutet av sommaren!? Eller kanske inte, vem vet det kanske blir riktig sommarvärme i augusti!?       Jag måste erkänna att jag saknar dom långa ljusa nätterna!

I morgon börjar visfestivalen på Holmön (Sveriges soligaste ö). Det verkar som vi åker ut dit i morgon eftermiddag. Vädret ser ut att bli sådär men inte allt för illa, mulet och kanske att solen tittar fram om vi har tur. Sveriges soligaste ö får visa vad den går för! Jag har varit många år på Holmön under visfestivalen men tror inte att jag varit in på festivalområdet en ända gång. Men du brukar vara trevligt och mycket folk i farten på ön!

Vore inte dumt med en sådan här lugn och fin färd över till Holmön i morgon.

Hejsan svejsan!

Varm dag!

Vilken varm och solig dag det har varit och jag har inte legat på beachen och solat.....  Jag och Mattias åkte in till stan och gjorde lite ärenden på eftermiddagen. Mina solbrillor gick att laga hos optikern och det kostade endast 40 kr(två nya skruvar), billigt och bra!! Skönt att kunna använda brillorna när solen skiner!

Vart även lite annat smått och gott och innan hemfärd lyxade vi till med mjukglass/kulglass. Synd bara att vi ställde bilen på en 5 minuterspakering och p-vakten kom inom räckhåll ,så det vart vidare mot kajen för att äta klart glassen och dricka upp kaffet. Vi satt en bit från bilen och när vi nästan ätit klart kommer p-vakterna igen.... ingen ro och vila, men gott var det iaf!

I kväll har Jag, Hanna och Sara sett den nya Wallander filmen "kuriren" och den var riktigt bra!

Oj så goda mina jorgubbar är som jag planterade i fjol sommras.

Vilken kvälls människa jag blivit på semesten......... jag blir nog tvungen att göra som man gjorde då man var liten och snart skulle börja skolan igen. Lägga sig i tid och kliva upp tidigare.....  Det kändes drygt, det går nog bra att komma in i vardagsrutinerna då man väl börjar jobba eftersom man är trött efter en arbetsdag. Det är annars nu när man inte har tider att passa! Det är så underbart med semester, tänk om man kunde få vara ledig hela sommaren!

Holmögadd

Vilken dag detta har varit! Jag, Mattias, brorsan, Sanne och pappa åkte ut med brorsans ribb båt till Holmögadd för att titta till en fiske stuga som vi för något år sedan fick reda på att vi rådde om. Detta är långt tillbaka i tiden morfar eller morfars morfar till farmor hade den.

När vi kört nästan hela vägen i ganska stora vågor utan problem så hände det som inte fick hända! Vi dök ner i en stor våg och hela båten fylldes med vatten, chockade började vi ösa ur båten med allt vad som fanns, stövlar, kylbag(maten fick ryka)......... trodde för en stund att vi nog skulle måsta hamna helt och hållet i vattnet, men tydligen är ribb båtar osänkbar(tack och lov för det)! Vi lyckades få ur vattnet ur båten och puttra sista biten in till hamnen på Holmögadd där vi mötes av Peter Vincent och hans pappa. Fick låna Lite torra kläder då vi var dyngblöta rakt igenom, ända in på underkläderna! Stugan städades på massor av bråte och en tur till Holmögadds fyr hanns med.

Vi vart bjudna på Korv med bröd eftersom våran mat åkte överbord. Åkte sedan hem vid 17 tiden och vågorna var fortfarande stora trots att vinden lugnat ner sig...... Var väldigt rädd att samma sak skulle hända igen.... Kan säga att jag var rätt lycklig då vi klev i land på bryggan!!!! Jag säger då det, en gång och aldrig mer(känns det som nu)!!!!!!!

Vart av med min mössa och mina solbriller(med styrka i) flög av i vågen men återfanns i båten dock sneda(kanske går att fixa hos optikern). Min ryggsäck som jag packat ner min kamera, mobiltelefon, vanliga glasögon och annat bra och ha, höll på att fara i väg med vågen som sköljde över oss. Jag han fånga den och det är jag super lycklig över!!!! Hade stoppat ner mobilen och kameran i en vattentät påse ifall att de skulle stänka från vågorna, å de var tur för väskan låg och badade i båten efter vågen!

Kläderna på tork! Fiske stugan ligger 20m bakom denna bild.

Fiske stugan till höger(bilden tagen vid grillplatsen).

Utsikt från fiskestugan

Invändigt(fiskestugan), uppstädad! De var fullt med bråte och grejjer. Folk verkar ha bott där tidigare och slängt gejer och grisat ner(obehöriga)!!! fyyyyy!

Köks spisen, observera sockarna        Ett skelett av en räv som hittades under en
på tork!                                                       en av sängarna, ursch!

Holmögaddens fyr plats

Utsiktfrån fyren

Häftigt, inte så långt till finland!!! hihhiii

Hemma!!!! SKÖNT!!!!

Förutom det som hände så var det intressant att se holmögadd, kan tänka mig att åka dit någon fler gång. Någon som har en stridsbåt 90 att skjussa ditt mig i!

God natt och ha respekt för havet!!!! De har jag!

Regn och ekonomi

Det är inte bra för min ekonomi att det regnar och att det dessutom har tänkt göra det några dagar framöver. För vad gör man(jag) då för att fördriva tiden!? Jo åker in till stan och shoppar(gör av med pengar)!

Jag och Hanna åkte till ersboda i eftermiddags och det var så klart några inköp! Ett linne, hårspay,två koftor och lite mat från coop.

Idag till middag vart det vegetarisk, falafelbullar och en god bönsallad! Inte för att jag skulle få för mig att bli vegetarian men det är roligt att prova något nytt!

I kväll passade det bra med en film, en komedi, its all about the women..... helt ok film!

Håller tummarna att ingen ringer och väcker mig i morgon bitti eftersom jag tänkt mig en lång sovmorgon i detta skit väder!!!

God natt!!!!!!

Fel ringning!

Jag förstår inte varför så många ska ringa fel hem till oss....ibland ringer det folk och frågar om dom har kommit till life..... - neeeej de har ni inte! okej ursäkta då brukar jag få till svar. Men nu i morse strax efter klockan nio ringde det på telefonen och jag studsade upp för att inte Mattias skulle hinna vakna..... Jag svarade - Hallå lite nyvaket och irriterat, och mannen på andra sidan telefonluren frågade vart han kommit?! - Till Linn sa jag och la på eftersom att jag förstod att han ringt fel och jag kännde mig inte på humör. Nä då ringer det ännu en gång(samma nummer)!!!! och Jag svarar - Hallå ytterligare en gång, och då frågar mannen - har jag kommit till regeringen? - Nej svarar jag det här är ett Umeå nummer! Och då sa han något i stil med - ja då har det ju blivit lite fel. Jo Visst hade det verkligen blivit det!!!! Men då bara en halv minut senare ringde det igen och samma nummer, jag orkade inte svara då som ni kanske förstår!!!

Men ärligt talat så måste vi ha ett nummer som är lite likt regeringen, för det hände för ett par år sedan att någon karl ringde och trodde att han kommit till regeringen!! hihiihiii skummt!!!!

Nu har jag iallafall vaknat till och gjort mig en god smoothie på yogurth,blåbär,banan och lite jorggubbar! Det blir en bra start innan det ska ut och klippas gräsmatta!

Kram

Ännu en dag på stranden

Vi tog oss i väg till stranden(revet), köpte med oss sallad och han äta den innan solen gick i moln. Men inte gav vi upp i första taget för det, var ändå ganska skönt.... Vi surrade och helt plötsligt hade klockan blivit närmare fyra och solen sken upp och det vart varmt och skönt! Det var endast vi och en mamma med sina barn som stannade kvar på stranden och trotsade molnen, och tillslut så fick vi värma oss av den efterlängtade solen!

I morgon verkar det inte bli strand väder, kanske blir det en tur in till stan!?

Sov gott

Badstrand och pubbrunda

Vi valde rätt badstrand igår(jag,Hanna o Nathalie), vinden låg rätt och det vart väldigt varmt!!!!   Vi tog oss ett dopp i det iskalla vattnet....solade massor och åt en god macka från nisses.

Vart sedan ganska stressigt då vi bestämde oss för att ta 18.20 bussen in till stan för en pubbrunda(jag,Mattias, Nathalie o Dag). Vet inte när jag åkte buss in till stan senast, måste ha varit då jag gick gymnasiet.

Jag som ofta är anti buss åkande tycker att det gick mycket bra. Det som fortfarande är jobbigt är att man måste passa dessa bussar..... jag och Nathalie fick springa en liten bit i våra hög klackade skor!!! Mattias slutade 17.45 men hann med bussen. Vi hade inte så mycket att välja på för nästa buss som gick var 20.20.

Vi började pubbrundan på Tc, för att sedan gå till Olearys(nya), satt ute på deras uteserving(på taket), åt efterätt och njöt i solen. Gick sedan till Allstars och kollade hur det såg ut där, fullt på uteserveringen så vi gick tillbaka på Tc, där vi fick kungs platser i sofforna på uteserveringen! Tog sedan bussen hem 23.25, lagom kväll!

Revet

på väg in till stan.....                                  Olearys

grabbarna i djup diskussion                 Tc, Go drink

Ser lite disigt ut på himlen just nu.... jag som tänkte ringa och väcka upp mina vänner(som jag lova), vi hade tänkt oss till stranden! Kanske ska avvakta en stund!

Det ska tydligen komma in ostadigt väder med massor av regn några dagar, så det är nog bäst att njuta av denna dag!

Gamla gänget

Hanna Sara och Lisa har varit här i kväll!!! Alltid roligt att ses...... ikväll hade vi nog extra roligt.....

Hela gänget

"Tjuv lånade" grannens studsmatta en liten stund......... hoppas det gick bra(grymmt roligt iaf)!

Härlig kväll, kanske blir det en lika solig och varm dag i morgon(håller tummarna).

God natt!!!!

Sol vind och vatten.......

Sommar värme och båttur, kunde inte bli bättre!  Jag och Hanna åkte ut med hennes föräldrar till en ö en bit utanför vitskär(holmsund).

Vi har solat och badat......ja just det badat...... det var endast 16 grader i vattnet, men sakta men säkert tog jag mig ner  i vattnet!  Två dopp denna sommar, rätt bra för att vara jag.

Snart kommer Hanna och Sara till oss och vi ska grilla och njuta av sommaren.

Äntligen..... en ö som gick att ta i land på....... fick köra till några öar innan vi hittade en som inte var upptagen eller beslagtagen av en massa fula måsar och liknade!!!

Fina klippor

Bild bevis på badandet

Ta till vara på denna sommardag/kväll!!! ut och njut och sitt inte inne. Sommarkvällar med sol och värme ska man ta tillvara på!!!!

Må gott!!!!!

Vindstilla och korvgrillning

Det var länge sedan jag sist besökte revet, har nästan glömt bort hur fint det är där. Härlig badstrand, klippor och vacker utsikt! Det var ändå ganska varmt ute ikväll och vindstilla, vilket tyvärr brukar betyda mygg anstormning........ Några bett fick vi i början men mot slutet märkte då faktiskt inte jag av dom.

Myggor är stämnings förstörare, tänk hur härligt det skulle vara utan dessa små blodsugare!

Revet

Mattias

Korv time

Åt melon idag i solen, en stund.....sen kom skit disen in!!!! brrrrr vad det vat kallt ett tag!

I morgon har vädret lovat sol och 22-23 grader, vågar man lite på det!! jag vill då hoppas det. Min plan för morgon dagen är sol och bad...... hur låter det!!?

Sov gott och dröm söt!

partaj

God morgon!  Eller morgon och morgon det är snarare mitt på dagen! Välbehövligt med sovmorgon efter en sen kväll ute på krogen. Vi hade mycket trevlig på Tc:s ute servering, infran värmde riktigt bra. Det är det som är så bra när man går ut på sommaren, att få sitta på ute serveringar i friska luften.

Nu börjar jag bli riktigt besviken på sommaren, vart är värmen!?  Ska det vara så här resten av sommaren eller kommer värmen då jag börjar jobba!? En halv vecka med härlig sommarvärme är vad jag än så länge har fått uppleva på semestern. På tal om semester så är det här min tredje vecka och snart bara två kvar..... jag börjar få lite panik över det!!!!!

Inte illa!

Party glada tjejer!

Nu väntar en härlig dusch och sedan blir jag som en ny männisch!!! hihhihi

kram

Party

Härligt att internet fungerar igen!  Var utan internet från igår eftermiddag och hela kvällen.

Ser att det är mulet ute idag, trist! Undra vad man då ska hitta på?! I kväll ska jag och några kompisar ut på krogen, minns inte när jag var det senast(väldigt länge sedan). Jag känner mig faktiskt peppad. I går när jag var på stan köpte jag en klänning och nya skor som jag ska ha i kväll.  Nu är det bara solen som fattas, håller tummarna att den kommer till kvällen.

Visste ni att blåbären har mognat?! Känns som det är tidigt!? Var ute hos mina föräldrar en sväng igår och fick där smaka årets första blåbärskaka(färska blåbär) de ni!! Nu skulle jag bara ha plockat lite själv också, blåbär är både nyttigt och super gott. Kolla in några fina blåbär bilder på min kära mors blogg, susanne under mina länkar.

Blåbären som växer på stora delar av mina förädrars gård.

Mina nya skor

Frukost och sedan power walk........ eller åtminstonde en promenad....... får se vilken fart jag har i bena idag!!!!

Kramar

In till stor stan

God morgon! Åhhh solen skiner! Jippi!!!!

Igår planterande jag i krukorna jag köpte på Ikea, de vart helt okej. Tias var hos oss på eftermiddagen, han är så söt den lille plutten!

Jag och Hanna gjorde en god middag som bestod av, kyckling marinerad med olja och färska kryddor, bulgur sallad med grönkål, feta ost rödlök och granat äpple och till det en creme fraiche sås med äpple och grillkrydda! Mums!

på altanen                                                Nere vid bron

Tias sover, har lagt sitt lilla huvud        En fågel har lyckats skita årets största
mot tröskeln(söt).                                    bomb på ena köks fönstret!! inte glad

Kyckling och bulgursallad

Nu ska jag äta frukost och sedan måste jag ut och springa runt med gräsklipparen innan det bär av in till stan med Hanna, där vi ska träffa Pernilla och äta lunch och strosa runt bland affärerna.  Kanske blir det också en god mjukglass i värmen!?? Hihiii det återsår att se!

Hemma

Vilken härlig husbils semester vi haft, vore inte dumt med några dagar till...... men Mattias börjar jobba i morgon. Jag har tre veckor kvar av min semester(underbart). Jag ska njuta, ta de lugnt och umgås med mina vänner!

Vi kom hem vid 22 tiden och har sedan dess packat ur husbilen och plockat upp allt vi handlat på Ikea. Hittade en hel del på Ikea trots att jag inte hade något på inhandlingslistan. Mycket nöjd med inköpen, älskar shopping!

En less Mattias........ allt i vagnen ä inte vårat, men hälten.

Kaffe i "Gallan" på väg hem.

Stolen jag köpte på ikea

Tack mor och far för lånet av husbilen!!!!!!!

Sov gott!

Efter regn kommer solsken!

Vilken fri campingplats vi hittade igår, vid en vacker sjö i krokom(på sidan om en liten sjösättningsplats). Vaknade vid fem tiden på morgonen av att en brandbil kom backandes med en båt på släpet..... hjälp är vi i vägen??? lite oroliga vart vi.... det kom även en till bil (räddningsledaren). Dom pratade högt och efter en stund kom polisen även dit.... det var någon som hade försvunnit från en båt.... båten drev och motorn var nere och årona var i. Vi kunde inte slappna av oh somna.... efter en och en halv timme tog dom upp båten och for. Verkade inte som dom hittade någon i sjön, lite otäckt(undra hur det gick). Får hoppas att det gick bra.

Vid tio tiden idag åkte vi iallafall vidare mot Sundsvall. Efter att ha fri campat  två nätter lyxade vi till det på en camping. Solen tittade fram och utemöblerna och grillan åkte ut! En god middag avnjöts i solen.

I morgon väntar Ikea, jag kan aldrig få nog! hihihii nämen då vi ändå passerar!

Här var vi igår vid sjön

Så här när stod brandbilen

Campingen i Bergefjärden

Kvälls promenad

Nu ska vi tända lite ljus och mysa i husbilen.

Ha en trevlig kväll!

Husbils tripp

I onsdags åkte vi i väg med mina föräldrars husbil, första stoppet blev Bjurholm för att möta upp Finn och Ullis(de har lånat husbil av Ullis föräldrar). Torsdag morgon drog vi iväg innåt landet till Junsele närmare bestämt. Vi besökte Junsele djurpark, mycket trevligt..... många djur.... bla. kameler, vita lejona,  björnar, kängrur m.m. Efter en dag på djurparken rullade vi vidare mot sollefteå och och fri campade på en rastplats vid en sjö nedanför sollefteå....grillade och mös tillsammans med våra vänner. Regnet öste ner under kvällen och natten, ganska mysigt.

Idag (fredag) har vi besökt thailändska paviljongen i Utanede, kunde för en stund tro att jag befann mig i thailand. Fint var det, synd bara att solen inte vågade titta fram. Vidare till dödafallet, fint.... men vi gav oss bara ut en bit på dom långa trappgångarna.

Har just anlänt till ännu en fri camping efter att ha varit och ätit middag inne i Östersund på en mysig restaurang.

Bilder

Här är vi på väg......

Junsele djurpark

Björnen kunde konster                          De vita lejona

Thailändska paviljongen

Gänget.... Ullis var fotograf

Dödafallet, vackert

Här står vi nu.....

I morgon bär det av in till Östersund igen och sedan mot sundsvall.

Hej och hå!

Trevlig kväll

I dag regnar det inte(än i allafall).

Det var ett trevligt firande igår med många gäster, både stora och små. Altanen var väl besökt med infran och ljus som värmde. Mysigt var det med regnet som öste ner på altan taket, åskan kunde höras dovt men tack och lov inget mer(livrädd för åska).

Den numera 28åringen verkar nöjd med "kalaset". Vi som vart kvar lite senare fortsatte mysa på altanen och en av presenterna invigdes(fia med hutt), roligt men passar nog bättre att spela tidigare på kvällen, fick några knuffar vilket resulterade i små huttar. Vi fick även höra på när "herren i huset" spelade dragspel(tillslut).  Riktigt duktig är han, själv är jag helt tondöv.

Födesedags"barnet"

Några av gästerna           Jorgubbsylt som jag gjorde igår!

Nu är det dags för frukost/lunch!

Ha en underbar dag!

Nu är tårtorna klar

Shit vad det regnar, var och handlade, mat,blommor,present och fika bröd på förmiddagen(med bilen). När jag väl var hemma så var jag dy blöt, kändes som jag just klivit ut ur duschen och skorna shippade av allt vatten.
Packade upp allt jag handlat och vi drack kaffe och födelsedags"barnet" fick en blomma och present av mig. Han vart mycket nöjd över iceman skjortan jag köpt(jag glad).

Födelsedags"barnet" (mäster tårtbakaren) har gjort tårtorna!

Hemma

Mysigt, sitter och lyssnar på regnet som smattrar mot altan taket. Infran går för fullt och några ljus höjer mysfaktorn!

Är hemma efter några dagar i "Gallan", måste ju erkänna att det känns ganska luftigt hemma efter att ha bott på 5kvm(våran lilla frigge).

Vi har haft det toppen och hunnit med mycket. Tanken var att stanna några dagar till och fira sambons födelsedag där nere men vädret såg inte lockande ut så vi tog vårat pick och pack och drog hemåt. Det känns ändå skönt att vara hemma, snart så bär det ev. av med husbil några dagar.

I "Gallan" hann vi med att umgås med min sambos syster och familj, och mina föräldrar kom och sov en natt med husbilen på väg hem från ikea.

I morgon fyller sambon 28 år, det ska bakas tårta och köpa fika innan gästerna kommer!

Bilder från "Gallan"

Bästa altanen

(A) och morbror provsitter lastbilen      (E) nöjd i lastbilen
                                                                      (F) & (E) passerade "Gallan"

(A) och lille Tias

Dragspel                                                       Pannkaka på G
   svalkande drink

"Friggen" marint som ni ser, litet men mysigt.

Grillplatsen och "friggen"                        Jag och (M) ute på fisketur(igår).
(kallas även malinnbo)

Mera Holmön

Nu är vi back in Holmsund! Middag hos mor och far och sedan har jag vattnat blommor oh grejjat!
Har varit härliga dagar ute på Holmön och roligt har vi haft med bror och hans tjej. Farmor och farfar har servat oss med en del mat och fika, tack!

Fler bilder från Holmön

Trappudden

Brorsan var den enda som vågade sig på ett dopp i havet

Farmor och farfars hus
Härlig utsikt från köket/vardagsrummet

På väg hem med färjan                                                            Byvikens gäst hamn

Hemma igen, saknat lilla Tias

Blir inget bloggande på några dagar