Snart helg!

När jag kom hem från jobbet ringde telefonen och mormor frågade om vi ätit, vilket vi inte hade… Vart då bjuden på en god korvgryta med massa nyttigheter i. Efter kaffet åkte promenad skorna på och jag och Mattias gick med raska steg ut mot åsen, hämtade lill Tias och fortsatte runt sjön. Det är en härlig känsla att komma hem efter en lång promenad. Jag fick även ett ryck och bakade ”nyttiga bars” .


Recept på nyttiga bars

2 dl cashew nötter

1,5 dl russin

1,5 dl dadlar

1 dl riven kokos

1.Hacka dadlarna och blanda alla ingredienser, mixa med mixer tills det blivit som en kräm. Tillsätt lite vatten om det blir torrt.

2.Forma till platta bars och lägg på plåt med bakplåtspapper.


3.In i ugnen i 50grader i 1 ½ timme.


Perfekt som mellanmål eller när man blir sugen på något gott.

 


Kanske inte världens finaste, men huvudsaken dom är goda.

I morgon är det fredag, Mattias jobbar hela helgen och jag har inga större planer….. är lite sugen på att hyra en shopaholics bekännelser!


Kram


Kommentarer
Postat av: Sara

De är bara så goda! Gjorde de för länge sedan-Anna Skipper recept! :-) Kram! Hälsa Mattebläck!

2009-09-03 @ 21:26:39
Postat av: susanne

Nyttigt ,nyttigt ;)

2009-09-03 @ 21:27:22
URL: http://sjovillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0