Torka frukt


Nu hänger äppelskivorna på tork och apelsinerna ligger på tork.



 

 

När frukten torkat har jag tänk använda det som dekoration på olika sätt. Handlade idag på expo en mycket fin cylinder formad glasburk med en ljushållare onavpå som jag kommer att göra någo fint i med torkad frukt och annat. Bilder på det kommer så fort den är klar.


Snart ska jag i väg till mormor och morfar och äta hemmagjorda kåldolmar som är bland det godaste jag vet!

Ha en bra söndagskväll och glöm inte att titta på playa del sol på svt 1 kl 20.00 (nya avsnitt).

Kram


Kommentarer
Postat av: susanne

Åh ..vad fint det ser ut,blir nog fint i glascylindern!/kram

2009-09-27 @ 16:37:42
URL: http://sjovillan.blogg.se/
Postat av: Han från Obbola

Skall man spara äpplen skall man göra så här. Skiva äpplena, strö på lite socker. Lägg äppelskivorna på en bakplåt, in i frysen med plåten. Efter att de har "frysit till" lägg dom i plastpåse. Upprepa detta tills du har frysít alla äpplen. Sedan har ni färska äpplen hala vintern. Bra va !!!!

2009-09-28 @ 17:04:48
Postat av: Linn

Tack för tipset men jag ska endast använda äpplena som dekoration:)

2009-09-28 @ 17:28:09
URL: http://skargardsbloggen.blogg.se/
Postat av: Hon på andra sidan älven.

Jag tycker att du inte ska slösa med frukter på detta sätt!Man ska inte bara ha roligt med frukter det ska vara nyttigt.

2009-09-28 @ 19:37:11
Postat av: Linn

Slösa och slösa, hahhaaaa ni är roliga ni! gratis äpplen....det finns massor av sådana!

2009-09-28 @ 19:44:11
URL: http://skargardsbloggen.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-09-29 @ 19:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0