Gott nytt år!

Januari och 2011, hur ska man nu lära sig att skriva 11 och inte 10 avfarten!?

Lilleman han växer så det knackar;) nä inte så fort men han utvecklas och man märker varje dag hur utvecklingen går frammåt! I förrgår tokskrattade han åt sin pappa..... jag har också försökt få honom att tokskratta, men icket än så länge =(

Idag fyller min lillebror 22 år så det ska visst bjudas på smörgåstårta och det finns tydlgen en mjölkfri smörgåstårta till mig också=)

Jag äter mjölkfritt sedan 2månader tillbaka då vi misstänker att Lilleman reagerar mot mjölk och får utslag. Om ett par veckor ska jag prova tillsätta lite mjölkprodukter i min kost och sedan se om han reagerar mot det. Hoppas att han inte gör det, så han slipper vara en "mjölk pojke". Jag har nu själv insett vilket bök och problem man blir till då man äter mjölkfritt. Man måste verkligen lusläsa alla innehållsförteckningar för det finns mjölk i produkter jag aldrig trott! Jag har även märkt att det finns dålig kunskap hos många om just mjölk allergi, då det flest tror att det går att använda laktos fria produkter, men det är endast dem som är allergisk mot mjölksockret som kan använda dem produkterna. Men något besviken jag belv då jag var på Nk och dom inte hade något mjölkfritt att erbjuda, jag vet många som är mjölkallergiker och förstår inte hur Nk som är så pass stor inte hade något mjölkfritt att erbjuda! 

Jag kan bara tycka synd om alla människor som äter helt mjölkfritt för det är inte lätt!


Måste bara få berömma alla nära och kära som ansträngt sig och lagat och bakat helt mjölkfritt för min skull, ni är guld värda!



Nu några bilder från jul och nyår på Melvin:



 
Melvin in action;)



  

Världens finaste och visst är jag snygg i skjorta och "slirre"!

Kramar






Kommentarer
Postat av: Sjovillan Susanne

Klart vi ställer upp på dej ,å lilleman är så snygg i slirren han är alltid så söt å gosig.

Kram Mormor <3

2011-01-04 @ 10:48:03
URL: http://sjovillan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Å vad roligt att du skriver på bloggen! Han är så söt lilleman. Kram på er

2011-01-05 @ 23:13:16
Postat av: Anette

Lillslipsen :) Gulligt!

Hoppas ni får en mysig snöstormssöndag med mycket eldning ;)

KRAM

2011-01-16 @ 10:43:55
URL: http://familjevillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0