Linas matkasse v.42

Nu kommer bilder och utlåtande om Linas matkasse vi provade under vecka 42=)


Ungsbakad lax med mangosalsa och matkorn

Rätten var god och enkel att tillaga. Det var ingen sås till och jag som älskar sås, men det gjorde inget för salsan livade upp rätten och den känndes riktigt nyttig!!! Matkorn hade jag inte ätit förut men det liknade bulgur och var mycket gott.


Paprika och tomatgratinerad jägarfalu med pasta

Denna rätt smakade helt okej, väldigt enkel.


Kalkonschnitzel med rotfruktssås och klyftpotatis

Mums säger jag, denna rätt var mycket god och tog lite längre tid att tillaga men det var det värt. Att göra en rotfruktsås ända från grunden och panera kalkonschnizeln var kul. Tror aldrig jag ätit panerad kalkonschnitzel tidigare, Gott gott=)


Currykyckling med banan och cashewnötter

Det här är också en rätt som är mycket god och den var också väldigt enkel att göra.


Ajvargratäng med cashewnötssallad

Den här rätten är vegetarisk och var faktiskt väldigt god, jag gillade den.
Salladen var också god med krispsallad,knippelök små vita bönor med olja,balsamvinäger,salt och peppar och ovanpå cashewnöter, mums!!!
 


Sammantaget så finns det några många plus och minus.

Plus:
*Mycket goda recept 
* Recepten känns nyttiga
*Kassen kommer till dörren

Minus:
*kommer mellan 17-22 på måndagar vilket gör att man inte inner laga från kassen på måndagen.
*En del råvaror hade inte så långt bästföre datum.



Jag är iallfall väldigt nöjd med kassen, roligt med nya recept. Nu i veckan så provar vi Cops kasse Vårmiddag, bilder och omdömme kommer nästa vecka.







Kram





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0